Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská knihovna v mateřské škole: akční výzkum
Hercíková, Lenka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést děti ke čtenářství již v útlém věku. Z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je doloženo, že dětská knihovna v mateřské škole má neodmyslitelně kladný dopad na rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem této diplomové práce je zmapovat vybavení dětské knihovny v Dětské skupině Elíšek a zjistit, k jakým činnostem děti knihy využívají. Jak je využívají pedagogové při své práci a v neposlední řadě zmapovat domácí prostředí dětí a zda jsou ke čtenářství děti vedené i ve svých rodinách. Cílem akčního výzkumu je zlepšit v dětské skupině práci s knihou, zapojit ji do řízených aktivit a vybudovat na základě poznatků z dotazníků pro rodiče, rozhovorů s pracovníky dětské skupiny a dětmi, nový čtenářský koutek s knihami pro děti, různými doprovodnými aktivitami a vybavením. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní věk, čtenářská pregramotnost, literární ocenění, žánry dětské literatury, čtenářský koutek v dětské skupině, akční výzkum
Jazykové prostředky ve fiktivních denících jako žánru literatury pro děti a mládež
SEDLÁKOVÁ, Klára
Diplomová práce se zabývá analýzou jazykových prostředků, obsahu a grafického zpracování fiktivních deníků pro děti a mládež. Předmětem diplomové práce je zkoumání výrazových prostředků ve vybraných titulech fiktivních deníků z hlediska pohlaví fiktivních pisatelů konkrétních deníků a z hlediska postav žijících v rozdílném prostředí fiktivního světa, ve kterém se příběh odehrává. S tím souvisí i zjišťování, jaký vliv mají tyto prostředky na výslednou podobu deníků. Teoretická část nabízí pohled na celkový vývoj literatury pro děti a mládež od počátků až po současnost. Přibližuje objasnění termínů žánru a deníku. Poskytuje přehled současných žánrů, současně vydávaných titulů v tomto žánru a jejich míru oblíbenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.